- od Michal Staša
- Zveřejněno před 2 lety
Kancelář je součástí všech pracovních prostorů. V tomto specifickém prostředí lze nalézt významné úspory, které umožní snížit celkové firemní náklady.
V případě, že kancelář nepotřebuje trvalý provoz, lze ušetřit pravidelným vypínáním nepoužívaných spotřebičů. Poměrně velkou spotřebu mají chlazené a ohřívané výdejníky vody; pokud jsou všichni zaměstnanci doma, lze je vypnout. Vyplatí se také vypínat projektory, monitory, tiskárny, kopírky, počítače a zhasínat, pokud v kanceláři nejsme či je dostupné denní světlo. Mnohem úspornější je chlazení proudem vzduchu z ventilátoru oproti běhu klimatizace. V neposlední řadě můžeme uspořit i tím, že v kanceláři zůstaneme: jednání na internetu nevyžaduje příliš mnoho energie oproti přesunu. Pokud už se vydáme na osobní schůzku, je veřejná doprava vždy úspornější variantou.
Podobně jako v bytě není v zimních měsících vhodné přetápět ani v kancelářích. Teplotu si nastavte na termostatu nebo na termostatické hlavici a větrejte pouze krátce. S majitelem objektu je vhodné domluvit celkovou kontrolu otopné soustavy a zkontrolovat útlumy. Je zbytečné topit o svátcích, víkendech či během celozávodních dovolených.
Stejně jako v domácnostech vybíráme spotřebiče podle energetické třídy, můžeme tak postupovat i v kancelářích. Doporučení je pořizovat chladničku alespoň ve třídě C, monitory alespoň ve třídě E, kávovary a tiskárny dle výběru na stránkách webu Úsporné spotřebiče (www.uspornespotrebice.cz). Servery je vhodné vybírat dle evropského zeleného nakupování (EU GPP).
Celá infografika v PDF v příloze níže
Přílohy
- USPORY_infografika_SEVEn_KANCELAR.pdf - 475,73 KiB